Analisis kesalahan dalam menyelesaikan soal persamaan kuadrat siswa SMK Kesehatan

Errors analysis in solving the quadratic equation of health vocational school students

  • Rahmi Hidayati Sekolah Tinggi Ilmu Kesehatan Borneo Lestari
Keywords: error analysis, quadratic equation, abc formula

Abstract

The purpose of this study was to find out the location of errors in solving quadratic equations and learning completeness in the material of quadratic equations. The data sources of this study are 65th grade Vocational School students in Pharmacy majoring in. The method used in this research is descriptive method. The data collection technique used is the test and analysis used by percentage techniques. The results of this study are the location of errors experienced by students in resolving quadratic equations using the abc formula more dominant by using step 1, namely determining the values of a, b, and c, especially in quadratic equations which are not standardized and student learning completeness has not been achieved

Downloads

Download data is not yet available.

References

Abdurrahman, Mulyono. 2003. Pendidikan Bagi Anak Berkesulitan Belajar. Jakarta: Rineka Cipta.

Depdiknas. 2003. Pedoman Khusus Pengembangan Sistem Penilaian Berbasis Kompetensi SMP. Jakarta: Depdiknas.

Herman Hudojo. 2005. Pengembangan Kurikulum dan Pembelajaran Matematika. Malang: Universitas Negeri Malang Press.

Khusnul Khotimah, 2016. Pengaruh strategi pembelajaran terhadap hasil belajar di tinjjauh dari aktifitas belajar. Surakarta:

Murniasih, T., Ferdiani, R., & Fayeldi, T.(2016). Media Smart Diagram Venn Untuk Meningkatkan Pemahaman Konsep Siswa Pada Materi Himpunan.Math Didactic: Jurnal Pendidikan Matematika, 2(2), 70-76. Retrieved from http://jurnal.stkipbjm.ac.id/index.php/math/article/view/30

Putri W, Mella. 2008. Analisis Kesulitan Menyelesaikan Soal Cerita Pada Pelajaran Matematika Kelas VII Semester Ganjil SMP Tri Sukses Natar Tahun Ajaran 2008/2009. Skripsi. Lampung: Unila.

Soedjadi. 2000. Kiat Pendidikan Matematika di Indonesia (Konatatasi Keadaan Masa Kini Menuju Harapan Masa Depan). Jakarta: Ditjen Depdiknas.

Soleh, Muhammad. 1998. Pokok-pokok pengajaran Matematika Sekolah. Depdikbud: Jakarta.

Suryabrata, Sumadi. 2006. Metodologi Penelitian. Jakarta: Raja Grafindo

Sumarmo, U. 1987. Kemampuan Pemahaman dan Penalaran Matematik Siswa SMA Dikaitkan dengan Penalaran Logik Siswa dan Beberapa Unsur Proses Belajar Mengajar. Disertasi pada Pascasarjana IKIP Bandung: tidak diterbitkan.

Wijaya, Ariyadi. 2012. Pendidikan Matematika Realistik. Yogyakarta: Graha Ilmu.

Published
2019-04-30
How to Cite
Hidayati, R. (2019). Analisis kesalahan dalam menyelesaikan soal persamaan kuadrat siswa SMK Kesehatan. Math Didactic: Jurnal Pendidikan Matematika, 5(1), 93-100. https://doi.org/10.33654/math.v5i1.524
Section
Research
Abstract viewed = 908 times
PDF (Bahasa Indonesia) downloaded = 937 times