Analisis kesalahan dalam menyelesaikan soal persamaan kuadrat siswa SMK Kesehatan
Errors analysis in solving the quadratic equation of health vocational school students
Abstract
The purpose of this study was to find out the location of errors in solving quadratic equations and learning completeness in the material of quadratic equations. The data sources of this study are 65th grade Vocational School students in Pharmacy majoring in. The method used in this research is descriptive method. The data collection technique used is the test and analysis used by percentage techniques. The results of this study are the location of errors experienced by students in resolving quadratic equations using the abc formula more dominant by using step 1, namely determining the values of a, b, and c, especially in quadratic equations which are not standardized and student learning completeness has not been achieved
Downloads
References
Abdurrahman, Mulyono. 2003. Pendidikan Bagi Anak Berkesulitan Belajar. Jakarta: Rineka Cipta.
Depdiknas. 2003. Pedoman Khusus Pengembangan Sistem Penilaian Berbasis Kompetensi SMP. Jakarta: Depdiknas.
Herman Hudojo. 2005. Pengembangan Kurikulum dan Pembelajaran Matematika. Malang: Universitas Negeri Malang Press.
Khusnul Khotimah, 2016. Pengaruh strategi pembelajaran terhadap hasil belajar di tinjjauh dari aktifitas belajar. Surakarta:
Murniasih, T., Ferdiani, R., & Fayeldi, T.(2016). Media Smart Diagram Venn Untuk Meningkatkan Pemahaman Konsep Siswa Pada Materi Himpunan.Math Didactic: Jurnal Pendidikan Matematika, 2(2), 70-76. Retrieved from http://jurnal.stkipbjm.ac.id/index.php/math/article/view/30
Putri W, Mella. 2008. Analisis Kesulitan Menyelesaikan Soal Cerita Pada Pelajaran Matematika Kelas VII Semester Ganjil SMP Tri Sukses Natar Tahun Ajaran 2008/2009. Skripsi. Lampung: Unila.
Soedjadi. 2000. Kiat Pendidikan Matematika di Indonesia (Konatatasi Keadaan Masa Kini Menuju Harapan Masa Depan). Jakarta: Ditjen Depdiknas.
Soleh, Muhammad. 1998. Pokok-pokok pengajaran Matematika Sekolah. Depdikbud: Jakarta.
Suryabrata, Sumadi. 2006. Metodologi Penelitian. Jakarta: Raja Grafindo
Sumarmo, U. 1987. Kemampuan Pemahaman dan Penalaran Matematik Siswa SMA Dikaitkan dengan Penalaran Logik Siswa dan Beberapa Unsur Proses Belajar Mengajar. Disertasi pada Pascasarjana IKIP Bandung: tidak diterbitkan.
Wijaya, Ariyadi. 2012. Pendidikan Matematika Realistik. Yogyakarta: Graha Ilmu.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright by Author(s)